Lesweek Aukje - Reisverslag uit Kloof, Zuid-Afrika van Matthijs, Lilian & Harco - WaarBenJij.nu Lesweek Aukje - Reisverslag uit Kloof, Zuid-Afrika van Matthijs, Lilian & Harco - WaarBenJij.nu

Lesweek Aukje

Door: Matthijs Boersma

Blijf op de hoogte en volg Matthijs, Lilian & Harco

12 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kloof

Lesweek van Aukje Brouwer.

Goedendag alle leuke bloglezers!
Het is weer een mooie, zonnige, warme zaterdag dus tijd voor een nieuw blogje.
Deze week hebben we ook weer een boel nieuwe dingen meegemaakt en zitten we alweer bijna 5 weken in Afrika!

Ten eerste wil ik even mededelen dat we allemaal ons boekverslag netjes en op tijd hebben ingeleverd. Dus daar hoeven we ons voor nu even geen zorgen meer over te maken. Het 2e boekverslag moet 5 november ingeleverd worden dus daar hebben we nog wel even de tijd voor. Alhoewel het mij slim lijkt om nu niet weer 5 dagen van te voren pas je boek erbij te pakken.

Aukje Brouwer kwam deze week lesgeven en het is natuurlijk wel leuk als er weer een extra Nederlander voor een week bijzit! Ze woont al 22 jaar in Kaapstad en heeft daar haar eigen organisatie Beautiful Gate. Waar Karin Scheurwater ook een hele tijd geleden werkzaam is geweest.
Het thema was de relatie met de hemelse vader. Een zeer interessante week waarbij het vooral minder lesgeven was en meer als een familie met elkaar over de onderwerpen praten. Zo moesten we een timeline/testimony (getuigenis) van ons leven maken en mochten we die met elkaar delen.

Dinsdag was het mijn beurt voor een student talk en had als thema: luiheid en discipline. Hoe komt het nou dat ik vaak te lui ben om in de ochtend om 6 uur op te staan om mijn exercise te doen en waarom heb ik af en toe de discipline niet om met god over mijn dag te praten. Ik ben hard opzoek gegaan naar het antwoord en kwam er voor mezelf een beetje laat achter dat het eigenlijk vrij simpel is. We zijn zondige mensen met een eigen wil die God gecreëerd heeft. Maar hoe kan ik mijzelf daar in verbeteren? Door soms als ik me lui voel etc. even afstand te doen van de mensen en afleidende spullen om mij heen en aan God te vragen waarom ik op dit moment lui ben en of hij mij daarbij wilt helpen.

En natuurlijk hadden we ook weer drama/dansen deze week. Deze week hebben we drie drama stukken uitgewerkt en de dans van vorige week natuurlijk nog even extra geoefend. Met ons dans/dramatalent komen we er wel!

Donderdagochtend begint normaal met base interseccion maar dat werd deze week ingeruild voor straat evangelisatie. Daarna hebben Karsten (Duitser) en Sbonilo (Zulu) hun testimony met ons gedeeld. In de avond hadden we natuurlijk weer de braai en Ad, Karin en Sven waren daar ook bij. Dat was even reuze gezellig!

De laatste dag van deze week hebben we afgesloten met Tiffany (Amerikaan) haar testimony. Daarna hebben we onze goede en slechte karaktereigenschappen met elkaar gedeeld, afscheid genomen van Aukje en als teambuilding naar Wakaberry gelopen om daar een bevroren yoghurtje met snoepjes te halen. In de avond hadden we weer Youth en hebben we daarna ontspannen een filmpje gekeken met z’n allen.

Tot volgende week!

  • 12 Oktober 2013 - 13:26

    Harco:

    Haha, daar gaat me 'aap had me schoen verhaal'

  • 12 Oktober 2013 - 14:02

    Oma Petra:

    Dag Lieve Matthijs ,Lilian en Harco,

    Het is zo fijn om jullie blogs te lezen.En het is merkbaar jullie geestelijke groei.
    Fijn dat je dit wilt delen,want ook wij kunnen en mogen hier van leren.

    Ik wens jullie een gezegend weekend,
    en voor volgende week weer een goede les week toe.

    Gods zegen.

    Lieve groetjes,

    Oma Petra

  • 13 Oktober 2013 - 12:35

    Oma Petra:

    (Het is natuurlijk: dat jullie geestelijk groeien.)

    Lieve groetjes

  • 15 Oktober 2013 - 17:09

    Willem Weller:

    Hoi MAL,

    Goed bezig zo te zien!

    Wel opmerkelijk dat de Kloof én bestaat én gedicht is.... ;-) !

    Gods zegen gewenst,

    Willem

    p.s.
    Gaan morgen tijdens de catechisatie avond voor jullie bidden.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthijs, Lilian & Harco

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 23700

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 04 September 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: